Η Αρχαία Τεχνολογία
ως βάση της
σημερινής Τεχνολογίας

Μια e-twinning συνεργασία μεταξύ:

•5ο Γυμνάσιο Νίκαιας (Ελλάδα) (Greece)
•Istituto Comprensivo Mazzini (Ιταλία)

Εισαγωγή

  • Λέγεται ότι οι πιο σημαντικές και επαναστατικές εφευρέσεις που έχουν δημιουργηθεί από τον άνθρωπο δεν ανήκουν στη σύγχρονη τεχνολογία αλλά χρονολογούνται χιλιάδες χρόνια πριν.
  • Η τεχνογνωσία που αναπτύχθηκε στον ελληνιστικό κόσμο χρησιμοποιήθηκε εμφανώς σε έργα μηχανικής, μερικά από τα οποία είναι εξαιρετικά και σήμερα.
  • Το έργο «Η αρχαία τεχνολογία ως βάση για τη σημερινή τεχνολογία» στοχεύει να ενθαρρύνει και να παρακινήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν εκείνες τις εξέχουσες προσωπικότητες των ελληνιστικών πολιτισμών (Ίππαρχος, Αρχιμήδης, Ήρων) έως τους σύγχρονους «επιστήμονες» όπως τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που συνέβαλαν στην επιστημονική και τεχνική ανάπτυξη .
  • Η γνώση και η ανακάλυψη αυτών των επιστημόνων του παρελθόντος θα είναι μέσα από την κατασκευή ορισμένων μικροσκοπικών μοντέλων που βρέθηκαν στις σελίδες του κώδικα του παρελθόντος.
  • Η γνώση “La sapienza è figlia dell’esperienza” είναι η κόρη της εμπειρίας, έγραψε ο Λεονάρντο.
  • Το να γίνουν σχεδιαστές και να προγραμματίσουν ένα πραγματικό προϊόν, εξαιρετικά ορατό και συγκεκριμένο, είναι μια πολύ κινητήρια εμπειρία για τους μαθητές που θα μπορούν να εκτελούν, σε ένα δύσκολο έργο, την τεχνογνωσία τους.

Ειδικότερα, το σχέδιο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να:

  • Να εργάζονται σε ομάδες και να συμμετέχουν ενεργά στην πραγματοποίηση ενός έργου.
  • Να ανακαλύψουν τους “επιστήμονες του παρελθόντος” που συνέβαλαν με τις εφευρέσεις τους στην επιστημονική / τεχνική ανάπτυξη.
  • Να σχεδιάσουν, προγραμματίσουν, οργανώσουν το έργο.
  • Να χρησιμοποιήσουν τεχνικό σχέδιο για να σχεδιάσουν μικροσκοπικά μοντέλα.
  • Να προσδιορίσουν λύσεις για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων, χρησιμοποιώντας σωστά τα εργαλεία
  • Να μάθουν τις αρχές λειτουργίας της απλής μηχανικής
  • Να συντάξουν μια αναφορά που θα περιγράφει τα πιο σημαντικά βήματα του έργου
  • Να ετοιμάσουν, να οργανώσουν και να εκτελέσουν την έκθεση μοντέλων.

Ενέργειες

  • εισαγωγή των ομάδων e-twinning.
  • Σχεδιασμός, προγραμματισμός, κατασκευή μοντέλων που σχετίζονται με τους παρακάτω τομείς: θέατρο, γεωργία, μεταφορές, επικοινωνία, πτήση, πόλεμος, ανανεώσιμη ενέργεια.
  • Επισκέψεις στα μουσεία: Museo nazionale della Scienza e dellaTecnologia, Μιλάνο. Museo Leonardiano, Vinci (FI). Museo Ideale Leonardo da Vinci, Βίντσι (FI); Εθνικό Ελληνικό Μουσείο Τηλεπικοινωνιών (Αθήνα), Επιστημονικό Κέντρο και Μουσείο Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης, Εθνικό Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (Μελίσσια).
  • Παρουσίαση Power Point όλων των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν.
  • Κοινή έκθεση μικροκατασκευών
  • Επίσκεψη διδακτικού προσωπικού και μαθητών στο twin σχολείο.

Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν είναι τα εξής:

  • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
  • Συνομιλία
  • Φόρουμ
  • Ιστολόγιο
  • Σχολικές ιστοσελίδες
  • MSN Messenger
  • Βιντεοδιάσκεψη
  • Κείμενο
  • Φωτογραφίες
  • Βίντεο
  • Παρουσίαση Power Point

Σύσταση των σχολείων

5ο Γυμνάσιο
Νίκαιας

  • Το σχολείο μας είναι σκαρφαλωμένο στο βουνό Αιγάλεω. Η πρώτη αντίδραση κάθε επισκέπτη είναι η αγανάκτηση από την ανηφόρα, η ανταμοιβή όμως από την απίστευτη θέα είναι ανεκτίμητη. Το λεκανοπέδιο της Αττικής απλώνεται μπροστά του, η Αθήνα, το λιμάνι του Πειραιά, το Π. Φάληρο, όλα υπάρχουν προς τέρψιν οφθαλμών. Ίσως αυτή η θέα μας παρακίνησε να κάνουμε το γυμνάσιό μας να ξεχωρίζει από τα άλλα…
  • Πρώτα απ ‘όλα είναι η περιβαλλοντική μας ομάδα, μια από τις πιο γνωστές στην Ελλάδα που συμμετέχει σε πολλά έργα και έχει βραβευθεί αρκετές φορές. Στην οροφή μας έχουμε μια ανεμογεννήτρια και επιπλέον δώδεκα φωτοβολταϊκά που μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια που μπορεί να χρησιμοποιήσει το σχολείο
  • Επιπλέον, έχουμε κάνει αρκετές μελέτες για ανακύκλωση, ενέργεια, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ρύπανση του νερού, του αέρα και των υδάτων, φυτά του βουνό μας. Διακοσμήσαμε το σχολείο μας με φυτά, λουλούδια, μικρό καταρράκτη, πίνακες κλπ.
  • Επιπλέον, έχουμε κάνει αρκετές μελέτες για ανακύκλωση, ενέργεια, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ρύπανση του νερού, του αέρα και των υδάτων, φυτά του βουνό μας. Διακοσμήσαμε το σχολείο μας με φυτά, λουλούδια, μικρό καταρράκτη, πίνακες κλπ.
  • Επιπλέον έχουμε το δεύτερο “ηλεκτρονικό εργαστήριο” που ανήκει στο πιλοτικό πρόγραμμα “Mnistires” και έχει 13 υπολογιστές με λογισμικό για κάθε μάθημα στο σχολείο.
  • Έχουμε επίσης εργαστήρια για περιβαλλοντικές σπουδές, Χημεία, Φυσική, Τεχνολογία, Καλλιτεχνικά, Μουσική και Επαγγελματική Προσανατολισμό.
  • Τέλος, οι δάσκαλοί μας προσπαθούν να παντρέψουν τη παραδοσιακή διδασκαλία παράδοσης με την ηλεκτρονική υποστήριξη και ο στόχος τους είναι να μεταφέρουν στους μαθητές την αίσθηση της φροντίδας για θέματα εκτός των μαθημάτων τους.

 

Istituto Comprensivo
“Mazzini” Castelfidardo
Scuola Secondaria di
Primo Grado

  • Το σχολείο δημιουργήθηκε πρόσφατα, μόλις στις αρχές του σχολικού έτους 2002/2003.
  • Πήρε το όνομά του από τον Giuseppe Mazzini, έναν επαναστατικό πολιτικό στοχαστή και συγγραφέα που αγωνίστηκε για την ένωση και την ανεξαρτησία της Ιταλίας τον 19ο αιώνα.
  • Το κτίριο που το φιλοξενεί είναι πολύ παλιό αλλά όμορφα ανακαινισμένο.
  • Ήταν μια Μονή του Αγίου Βενέδικτου που ανεγέρθηκε στην αρχαία περιοχή της πόλης, στην κορυφή του λόφου, τη περίοδο μεταξύ 1569-1579.
  • Η πόλη μας, το Castelfidardo, είναι ένα μικρό μεσαιωνικό κέντρο πολύ κοντά στην ακτή της Αδριατικής με την όμορφη Riviera del Conero.
  • Το σχολείο προσφέρει ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων κορμού όπως η ιταλική, η ιστορία, η γεωγραφία, τα μαθηματικά, η επιστήμη, οι ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά), η τεχνολογία, πληροφορική, εικαστικά, μουσική, γυμναστική, θρησκευτικά.
  • Τα μαθήματα προσφέρονται επίσης από μια σειρά από δραστηριότητες όπως ξένες γλώσσες, αθλήματα (τένις, ξιφασκία, ιππασία, βόλεϊ), θεατρικές σπουδές, τέχνη και χειροτεχνία, εργαστήριο επιστήμης, μαγειρική, κινηματογραφική λέσχη, κιθάρα.
  • Το σχολείο μας καλωσορίζει πολλούς αλλοδαπούς φοιτητές που προέρχονται από διαφορετικό φάσμα εθνοτικής προέλευσης και ανταποκρίνεται στις ανάγκες κάθε παιδιού.
  • Το σχολείο έχει αναπτύξει συνδέσμους και συνεργασίες με ευρωπαϊκές χώρες για ενίσχυση των πολιτισμών και των εμπειριών.